Contact form
Contact me through this form
 
 
 
 
 
 

Scan the QR code to enter the data into your contact list

Facebook Pixel inserted.
Content not visible to other users.
Personal information
 
 
 
 
 
 
 
Links to social networks
 
 
 
 
 
 
Which function should this button trigger?
This option will only be visible to users who are not logged in. Use it to invite your visitors to register.
Enter the sharing link to a resource on Google Drive or Dropbox. Users who click on this button will download your resource directly.

    Facebook Pixel is a string of code you get through the Facebook help desk (watch the tutorials, receive the Pixel ID and enter it in the field below). Once added in the article or in the info of the channel it allows you to keep track of the views, directly from the dashboard of your Facebook account.

    Ecco l'interruttore
    da sapiens a felix

    Thematic Channel

    da sapiens a felix

    Ecco l'interruttore

    Quando parlando di Yoga della Risata si dice che si tratta di una tecnica per ridere senza motivo perché non ci sono barzellette, comici o scenette buffe, la gran parte delle persone ritiene che tutto ciò sia estremamente sconveniente. Sappiamo bene che "Il riso abbonda nella bocca degli stolti"

    La Lezione di Madan Kataria

    Su una recente pagina dell’Huffington Post  che trovi a questo link vengono elencati 25 benfici  che la risata produce per il benessere fisico e il benessere psicologico-relazionale.


    Ridere è una delle più potenti, semplici e benefiche pratiche per il benessere psicofisico però riusciamo a ridere solo se c’è qualcuno che si tira le torte in faccia altrimenti , da soli non lo sappiamo fare.


    Siamo stati a tal punto condizionati a ridere per delle stupidaggini che non abbiamo il coraggio di ridere per dei motivi seri  e questo la dice lunga sulla necessità di imparare ad essere felici.


    Ridere in modo consapevole, responsabile e volontario è uno strumento non solo per il ben-essere psico-fisico ma anche per quello dell'anima.


    "Ridere ci avvicina alla grazia di Dio" Karl Barth

    Contact form
    Contact me through this form
     
     
     
     
     
     
    received from:
    This site uses third-party cookies to improve your experience and provide services in line with your preferences. By closing this banner, scrolling this page, or clicking on one of its elements, you consent to the use of cookies.

    Oppps...

    I can’t load the resource